انواع دیاگ ماشین سنگین

انواع دیاگ ماشین سنگین

انواع دیاگ ماشین سنگین

مهم نیست که شما یک خودروی سنگین  دارید یا خودروی سواری. همانطور که میدانید، هر وسیله نقلیه ای نیاز به مراقبت دارد. همچنین اگر در تعمیرات خودرو و یا مراقبت از آن کوتاهی کنیم، در مدت زمان کم فرسوده می‌شود و این مشکل هر فردی را کلافه می‌کند. اگر به نمایندگی برند خودرو، مرکز معتبر تعمیرات و یا مکانیکی رفته باشید، به جز دیگر روش های مکانیکی روشی به نان دیاگ هم وجود دارد. به همین دلیل امروزه فروش عمده لوازم ماشین سنگین از جمله دیاگ بسیار زیاد شده است. همچنین کار دیاگ مختص متخصصان است و هر خودرو دیاگ مخصوص خود را دارد. در این مقاله با انواع دیاگ ماشین سنگین آشنا می‌شوید.

دستگاه دیاگ چیست؟

دستگاه دیاگ (Diagnostic Device) یک ابزار مهم در صنعت خودروسازی و تعمیرات خودرو است که برای تشخیص و تعیین خرابی‌ ها، مشکلات و عملکرد نادرست در خودروها استفاده می‌ شود. دیاگ ماشین از لوازم یدکی کامیون و دیگر ماشین های سنگین به حساب می‌ آید. این دستگاه‌ها با اتصال به سیستم‌ های الکترونیکی و کامپیوتری خودرو، اطلاعات مربوط به پارامترهای مختلف مانند سیستم‌ های موتور، ترمز، تعلیق، انتقال قدرت و سایر اجزای خودرو را تجزیه و تحلیل می‌ کنند.

وظیفه دستگاه دیاگ شامل تشخیص کدهای خطا، مشخص کردن مشکلات سیستم‌ های الکترونیکی، تنظیمات انجام‌شده، اطلاعات مرتبط با عملکرد موتور و سایر قطعات مهم خودرو می‌ شود. این دستگاه‌ ها می‌ توانند از طریق واسط‌ های مختلف مانند پورت OBD-II به خودرو متصل شوند و اطلاعات را دریافت و نمایش دهند.

همچنین، با استفاده از دستگاه دیاگ می‌ توان تنظیمات مختلفی از جمله زمان تعویض روغن، کیفیت سوخت و پیکربندی‌های دیگر را تغییر داد. از دستگاه دیاگ در تعمیرات و نگهداری خودروها بهره‌ برداری می‌ شود تا باعث افزایش دقت تشخیص خرابی‌ ها و بهبود عملکرد خودروها شود. در ادامه انواع دستگاه دیاگ ماشین سنگین را برای شما بیان می کنیم.

 

دیاگ سنگین OBD-I

دیاگ سنگین OBD-I یک سیستم تشخیص خطا و تعمیر خودرویی است که در خودروهای دارای نسخه‌ های قدیمی از پروتکل OBD (On-Board Diagnostics) استفاده می‌ شد. OBD-I به خودروهای ساخته شده قبل از سال 1996 اشاره دارد. این سیستم به تشخیص و گزارش مشکلات عملکردی، موارد سوخت، و تنظیمات مختلف در خودرو کمک می‌ کند.

در خودروهای دارای دیاگ سنگین OBD-I، شما با استفاده از ابزارهای تخصصی می‌ توانید کدهای خطا را بخوانید و تشخیص دهید که چه نقص یا مشکلی در خودرو وجود دارد. این کدها با استفاده از چراغ‌ های نشانگر درون خودرو یا نمایشگرهای مرتبط نمایش داده می‌ شوند. اهمیت دیاگ سنگین OBD-I در این است که به تعمیرکاران کمک می‌ کند تا به سرعت مشکل خودرو را تشخیص داده و رفع کنند. این نوع دیاگ به ویژه در دوره‌ ای که سیستم‌ های تشخیص خطا به تازگی معرفی شده بودند، بسیار مورد استفاده قرار داشت.

دیاگ سنگین OBD-II

دیاگ سنگین OBD-II به عنوان یک ابزار تشخیص خطا برای خودروهای سنگین مورد استفاده قرار می‌ گیرد. OBD-II مخفف “On-Board Diagnostics II” است و یک سیستم استاندارد تشخیص خطا برای خودروها است. این سیستم اطلاعات مربوط به عملکرد خودرو را در زمینه‌ های مختلف از جمله موتور، ترمز، سیستم‌ های تعلیق، سیستم‌ های انتقال، سیستم ترمزی و … ذخیره و نگهداری می‌ کند.

دیاگ سنگین OBD-II ابزاری است که به کمک پورت دیاگ OBD-II که در خودروهای سنگین نیز وجود دارد، به خودرو متصل می‌شود. این ابزار قادر است اطلاعات و تشخیص خطاهای مربوط به عملکرد مختلف خودرو را در زمان واقعی مشاهده کرده و تجزیه و تحلیل کند. با استفاده از دیاگ سنگین OBD-II، مکانیک‌ ها و تعمیرکاران می‌ توانند به طور دقیق‌ تر و سریع‌ تر مشکلات خودرو را تشخیص داده و رفع کنند.

بسته به تجهیزات و قابلیت‌های دیاگ، این ابزار می‌تواند به شکل‌های مختلفی عمل کند، از جمله خواندن کدهای خطا، پارامترهای عملکرد خودرو، تست کامپوننت‌ ها و تنظیمات و حتی انجام عملیات برنامه‌ریزی و تنظیمات پیشرفته. لازم به ذکر است که دیاگ سنگین OBD-II برای خودروهای سنگین و وسایل نقلیه‌ای با وزن بیشتر از حد معمول مانند کامیون، اتوبوس، تراکتور و… استفاده می‌شود و تفاوت‌ هایی با دیاگ OBD-II معمولی دارد که برای خودروهای سبکتر طراحی شده است.

دیاگ عمومی ماشین های سنگین

همانطور که گفتیم فروش عمده لوازم ماشین سنگین بسیار شده است. نوع دیگر دیاگ ماشین سنگین، دیاگ عمومی است. دیاگ عمومی ماشین‌ های سنگین یک سیستم تشخیص و رصد وضعیت ماشین‌ های سنگین مانند کامیون‌ها، جرثقیل‌ ها و تجهیزات سنگین دیگر است. این سیستم با استفاده از حس گرها، دستگاه‌ های مختلف و نرم‌افزارهای پیشرفته، اطلاعات مهمی از عملکرد و وضعیت ماشین‌ های سنگین را جمع‌آوری و تحلیل می‌ کند.

دیاگ عمومی ماشین‌ های سنگین به کمک تکنولوژی‌ های مانیتورینگ و داده‌ کاوی، می‌ تواند عملکرد ماشین را در طول زمان نظارت کند، اختلالات و مشکلات فنی را تشخیص داده و به تعمیرکاران یا مدیران پیشنهادهایی جهت بهینه‌ سازی عملکرد ارائه دهد. از این طریق، دیاگ عمومی ماشین‌ های سنگین به افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ ها و افزایش ایمنی در عملیات ماشین‌ های سنگین کمک می‌ کند.

https://irakyat.my/forums/topic/38787/how-to-start-an-essay/view/post_id/29813

https://www.party.biz/forums/topic/129318/how-to-earn-the-cryptos-using-metaverse-nft-gaming-development/view/post_id/1622916

https://blogs.uoregon.edu/mmj3/2015/03/12/every-tool-in-the-toolbox-as-i-am/

https://blogs.memphis.edu/padm3601/2016/02/19/police-presents-in-neighborhoods/

https://you.stonybrook.edu/wrt303/2015/12/01/final-project-preliminary-proposal/

https://myworldgo.com/forums/topic/109966/the-engineering-projects/view/post_id/1197838/page/1#siteforum_post_1197838

https://www.tripadvisor.com/Profile/dieselird

https://www.4shared.com/u/8plv7ix4/kadaro5382.html

 

۰ ۰

معرفی مسجد نصیر الملک

معرفی مسجد نصیر الملک

 

مسجد نصیر الملک یکی از زیباترین مساجد شیراز است که قدمت آن به دوره قاجاریه بازمی‌گردد. این مسجد در محله‌ای واقع شده است که پیشتر به خانواده قوام تعلق داشت و تعدادی از آثار تاریخی آن دوران، در آن واقع شده‌اند. امروزه این مسجد دوست‌داشتنی که با نام مسجد صورتی نیز شهرت دارد، یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی استان فارس در شیراز به شمار می‌رود و محبوبیت زیادی بین گردشگران داخلی و خارجی دارد.

 

 

مسجد نصیر الملک کجاست؟

 

مسجد نصیر الملک در محله گودعربان و خیابان لطفعلی خان زند واقع شده است. برای دسترسی به این مکان می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی یا خودروی شخصی استفاده کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به مسجد، ایستگاه ولیعصر است که با آن حدود ۱.۵ کیلومتر فاصله دارد. می‌توانید این مسافت را با تاکسی یا به‌صورت پیاده طی کنید. اگر قصد استفاده از اتوبوس را دارید، اتوبوس‌های خط پایانه ولیعصر-پایانه نمازی را سوار و در ایستگاه چهارراه مشیر پیاده شوید. همچنین اگر با خودروی شخصی قصد بازدید از مسجد را دارید، پارکینگ‌‌های استقلال، فرهنگ و طالقانی در خیابان پیروزی و فاصله پنج دقیقه‌ای از مقصد قرار گرفته‌اند که می‌توانید برای پارک خودرو از آن‌ها استفاده کنید. (نمایش روی نقشه)

 

تاریخچه مسجد نصیر الملک

 

مسجد نصیرالملک به دستور میرزا حسن علی ملقب به نصیرالملک ساخته شد که یکی از بزرگان سلسله قاجار بود. معماری مسجد کار محمد حسن معمار بوده است. مدت ساخت بنا حدود ۱۲ سال، از سال ۱۲۹۳ تا ۱۳۰۵ هجری قمری به طول انجامید. زیربنای مسجد برابر با ۲۲۱۲ متر مربع و مساحت آن برابر با ۲۹۸۰ متر مربع است. مرمت، حفظ و نگهداری این بنای باشکوه و ارزشمند با رعایت استانداردهای بین‌المللی مرمت آثار تاریخی، از سال‏‌ها پیش توسط موقوفه نصیرالملک به تولیت آقای محمود قوام و مدیریت آقای مهندس کوروش جاویدی پارسی جانی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

 

حوض و حیاط مسجد نصیر الملک

 

در کتاب فارسنامه ناصری می‌توان اشاراتی به مسجد نصیرالملک را مشاهده کرد:

 

    در استحکام بنیان و سنگ ازاره و ستون‌های سنگی، شبستان و دریاچه (حوض) و صحن، مانند مسجد مشیر الملک و بلکه اندکی بزرگ‌تر است و بعضی تصرفات تازه در آن افزوده که بر محاسن آن افزوده است.در کتاب آثار العجم نیز به این مسجد اشاره و فضاهای آن توصیف شده است.مسجدنصیرالملک در سال ۱۳۵۸ توسط انجمن آثار ملی و باستان شناسی ایران به شماره‌ی ۳۹۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

 

معماری مسجد نصیرالملک

 

مسجد نصیرالملک دارای صحن وسیعی است که در سمت شمال مسجد قرار دارد. این مجموعه ارزشمند چندین بخش مختلف دارد که هنر معماری در هرکدام آن‌ها به شکلی کرده یافته است.

 

سردر ورودی مسجد نصیرالملک

 

در ورودی دارای طاق نمایی بزرگ است که سقف آن را با کاشی‌های هفت رنگ زینت داده‌‌اند. ازاره طاق‌نمای آن از سنگ گندمک است و طاق‌نمای ورودی آن مقرنس‌کاری زیبایی از کاشی هفت رنگ دارد. درهای ورودی این مسجد، دو در بزرگ چوبی است که در بالای آن روی سنگ مرمر شعری از شوریده شیرازی به مناسبت سازنده مسجد و سال اتمام آن دیده می‌شود.

 

 

شبستان غربی مسجد نصیرالملک

 

مسجد دارای دو شبستان شرقی و غربی است که هر دو شبستان برخلاف معمول به خاطر جهت‌گیری ساختمان قبله در امتداد محور قبله واقع شده‌اند. شبستان غربی پوشش آجری دارد و بیشتر روی آن کار شده و زیباتر است. طاق این شبستان روی ستون‌های سنگی با طرح مارپیچ است. این ستون‌ها در دو ردیف ۶تایی و به تعداد دوازده عدد به نیت دوازده امام قرار گرفته است. همچنین این شبستان هفت درگاه دارد که با هفت در چوبی و شیشه‌های رنگارنگ آن را به صحن مسجد مرتبط می‌کند. از این شبستان به‌عنوان شبستان زمستانه یاد می‌شود.

 

    شبستان غربی مسجد نصیر الملک

    شبستان زمستانه مسجد نصیر الملک

    بازی نور و رنگ در شبستان مسجد نصیر الملک

    زیبایی نور و رنگ در شبستان غربی مسجد نصیر الملک

 

در جلوی این شبستان ایوانی به عرض ۶ متر قرار دارد که به‌وسیله هشت طاق‌نما از حیاط جدا می‌شود و دارای هفت جرز آجری است. روی این جرزها و در پیشانی طاق‌نماها آیات قرآنی و نقش‌های گل و بوته کاشی‌کاری شده است.سنگ‌تراشی و تزیین این شبستان الهام گرفته از مسجد وکیل و مسجد مشیر شیراز است و از سنگ گندمک یک‌پارچه ساخته شده است. طاق و دیوارهای شبستان را با کاشی‌کاری‌های زیبا تزیین کرده‌اند و آسمانه آن را با نقش‌هایی چون گل‌و‌بته، نقوش اسلیمی و چند آیه از آیات قرآن به خط ثلث عالی آراسته‌اند. کف شبستان با کاشی‌های فیروزه‌ای مزین شده است و سنگ کف محراب آن که از کف شبستان پایین‌ترواقع شده، از جنس مرمر است. عرقچین‌های بین تویزه‌های شبستان خیز کمی دارپ. این شبستان در واقع شبستان تابستانه محسوب می‌شود.

 

در این شبستان دری وجود دارد که به یک چاه آب گشوده می‌شود. به این راهرو چاه گاو یا گاورو گفته می‌شود. همچنین در این مکان یک حوضچه و یک دالان موجود است. شبستان شرقی هم‌اکنون به موزه اوقاف تبدیل شده است. در دالان شمالی سنگ‌نوشته‌ه‏ای وجود دارد که شعر زیر با خط نستعلیق زیبایی نوشته روی آن حک شده است:

 

غرض نقشی است کز ما باز ماندکه هستی را نمی‌بینم بقایی      مگر صاحبدلی روزی به رحمت کند در حق استادان دعایی

 

در پایان نام محمد حسن معمار و استاد محمد رضا کاشی‌پز که از معماران و سازندگان بنا بوده‌اند و نیز تاریخ شروع آن در ۱۲۹۳ هجری قمری و پایان آن در ۱۳۰۵ هجری قمری ذکر شده است.

 

طاق مروارید

 

مسجد دارای دو ایوان شمالی و جنوبی است که شبیه هم نیستند و ایوان شمالی زیباتر از ایوان جنوبی است. ایوان شمالی دارای سه نیم طاق در سه طرف است و از سمت چهارم به صحن راه دارد. طاق میانی طاقی بلند است، که به طاق مروارید معروف است. بر دیوارهای این طاق آیات قرآنی و احادیث نوشته شده است و در سمت چپ آن نیز تاریخ ۱۲۹۹ هجری قمری قید شده است. همچنین این ایوان دارای چهار غرفه است و سقف میانی آن با مقرنس‌کاری و کاسه‌سازی پنج کاسه مزین شده است. در لابلای آجرهای بدنه این طاق چوب‌هایی برای جلوگیری از لرزش زلزله کار گذاشته‌اند.

 

ساعات بازدید و بلیط مسجد نصیر الملک

 

ساعات بازدید مسجد نصیر الملک در دو نیمه سال متفاوت است. در نیمه اول سال می‌توانید بین ساعات ۸ تا ۱۷ از مسجد بازدید کنید و در نیمه دوم سال از ساعت ۷ تا ۱۶:۳۰. این مجموعه در روزهای اربعین، تاسوعا و عاشورا، شهادت امام علی (ع)، رحلت پیامبر (ص)، رحلت امام خمینی (ره) و شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است. مسجد نصیر الملک امروزه بیشتر به‌عنوان مسجد-موزه فعالیت دارد و بهای بلیط آن در سال ۱۳۹۹، پنج هزار تومان برای گردشگران داخلی و ۲۰ هزار تومان برای گردشگران خارجی بوده است. امکان اقامه نماز به‌صورت انفرادی وجود دارد.

 

منبع : مجله گردشگری دوباره سفر

https://www.tripadvisor.com/Profile/473anishar

https://www.4shared.com/u/WLUHYdmM/AnishaRaymon3.html

https://www.indiegogo.com/individuals/35187024

https://www.mixcloud.com/AnishaRaymon3/

https://hubpages.com/@anisharaymon

https://unsplash.com/@anisharaymon3

https://www.evernote.com/shard/s577/sh/9aa1a940-2d7d-187f-5667-d27402440f02/3GIGO8qEIeI0T3jZSm_X1hg2h3r41bEzvscLoCP8LcQ71OXEYgR7IYUQ0g

https://www.liveinternet.ru/stat/dobaresafar.ir/

https://coub.com/81ee3c9b311868bfd8d4

https://giphy.com/channel/AnishaRaymon3

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/f1c13019-2b7f-4268-9689-0d386c31fe7c/Anisha-R

https://www.fanfiction.net/~anisharaymon3

https://seekingalpha.com/account/user_settings

https://www.spreaker.com/user/17329870

https://justpaste.it/ceff5

https://www.atlasobscura.com/users/anisharaymon3

http://maps.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww.dobaresafar.ir

http://clients1.google.de/url?sa=t&url=http%3A%2F%2Fdobaresafar.ir

http://google.co.uk/url?q=http%3A%2F%2Fwww.dobaresafar.ir

۰ ۰